Sierpniowe warsztaty dla dzieci i młodzieży

W dniach 8 i 9 sierpnia, w Zespole Szkół w Siennicy,  odbyły się warsztaty dla dzieci i młodzieży.

Zajęcia zostały przygotowane i przeprowadzone przez nauczycieli Zespołu Szkół uczestniczących w projekcie Girls into Global STEM Marzenę Augustyniak-Chojecką i Jacka Taraszewskiego, we współpracy z Fundacją EBU. 

Wolontariusze Fundacji EBU pochodzący z różnych krajów Europy, przeprowadzili zabawne warsztaty międzykulturowe w języku angielskim oraz udzielili wskazówek, jak przygotowywać samodzielnie animacje. Zajęcia były doskonałą okazją do rozwijania kreatywności, doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem obcym oraz dostarczyły dobrej zabawy.

Kolejne zajęcia przeprowadzone przez Jacka Taraszewskiego, nauczyciela Zespołu Szkół
w Siennicy rozwijały umiejętności w zakresie posługiwania się technologiami informatycznymi oraz samodzielnego rozwiązywania problemów. Podczas warsztatów wykorzystano zakupione w ramach projektu Girls into Global STEM iPady, drony, zestawy Lego Education WeDo oraz Lego Mindstorm.

Programowanie dronów przy użyciu iPadów pozwoliło uczestnikom warsztatów przekonać się o możliwościach wykorzystania nowoczesnych technologii do rozwiązywania problemów globalnych, takich jak transport leków lub wody, do miejsc trudno dostępnych, między innymi, w wyniku katastrof ekologicznych. Zestawy Lego, które powstały, aby wzbudzać zainteresowanie dzieci i młodzieży nauką przedmiotów związanych z nauką i techniką, dawały okazję tworzenia napędzanych modeli. Dzięki użyciu iPadów, uczestniczący w warsztatach młodzi ludzie mieli możliwość nauki prostego programowania, dzięki któremu modele wykonywały określone czynności. Zastosowanie edukacyjnych zestawów Lego zapewnia uczniom i uczennicom możliwość nauki poprzez zadawanie pytań i samodzielne szukanie rozwiązań. Zestawy Lego WeDo zawierają kilkanaście różnych projektów, zarówno pozwalających poznać podstawowe funkcje, jak również, umożliwiających realizowanie zagadnień podstawy programowej w atrakcyjny i nowoczesny sposób.

Udział w sierpniowych warsztatach był dla uczestników okazją do nauki nowych umiejętności związanych z wykorzystaniem technologii informatycznych, poznania wybranych globalnych problemów oraz spędzenia dwóch wakacyjnych dni w wesołej i przyjaznej atmosferze.

 

Szkolny koordynator projektu Girls into Global STEM

Marzena Augustyniak-Chojecka