wtorek, czerwiec 19, 2018

Znajdź na stronie

Vinaora Nivo Slider

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Przyciski strona główna

 

uczniowie nauczyciele bibioteka pedagogrekrutacja wspolpraca FSYNTEAA1tot1rainbow1P

Projekt GIGS

 

girlsglobal

Gimnazjum w Zespole Szkół w Siennicy przystąpiło do międzynarodowego projektu GIGS czyli „Girls Into Global STEM”( Science + Technology + Engineering + Maths) realizowanego
w ramach europejskiego programu Erasmus + Key Action 2.

 

 

Projekt ma na celu zwiększenie zaangażowania uczniów i uczennic w naukę przedmiotów ścisłych, w szczególności zachęcanie dziewcząt do poszerzania wiedzy oraz umiejętności w tej dziedzinie. Uczennice i uczniowie gimnazjum będą mieli okazję zwiększyć swoją wiedzę na temat problemów globalnych i ich możliwych rozwiązań, przy użyciu technologii (zajęcia będą realizowane w oparciu o przedmioty ścisłe).W ramach projektu uczniowie i nauczyciel będą tworzyć materiały edukacyjne, testować je, i uczestniczyć w wymianach międzynarodowych.

Projekt, zaplanowany na lata 2016 – 2019, rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku. Koordynatorem projektu jest Uniwersytet w Hull  z Wielkiej Brytanii. Instytucjami partnerskimi są szkoły z Wielkiej Brytanii, Cypru i Szwecji, wśród nich, jedna szkoła z Polski – Zespół Szkół im. Hipolity i Kazimierza Gnoińskich w  Siennicy, szwedzki Uniwersytet w Boras, Centrum Edukacji Obywatelskiej z Warszawy, organizacje CARDET z Cypru i Practical Action z Wielkiej Brytanii.

W działania projektowe zaangażowani będą uczniowie i uczennice, którzy w trakcie spotkań warsztatowych, a także poprzez Internet będą tworzyć e-booki, modele, opracowywać wnioski. Zagadnieniem globalnym, które będzie analizowane przez uczniów Zespołu Szkół
w Siennicy są adaptacje ludzi do zmian klimatu na całym świecie, w szczególności mieszkańców Globalnego Południa. Projekt w gimnazjum koordynują nauczycielki: Marzena Augustyniak-Chojecka i Sylwia Zbiciak.