Slajdy

Please update your Flash Player to view content.

Logo szkoły - zakaz wprowadzania zmian (2)

logo strona1

Przyciski strona główna

 

uczniowie nauczyciele bibioteka pedagog rekrutacja wspolpraca FSYNTEAA1tot1rainbow1P

Projekt GIGS

 

girlsglobal

Gimnazjum w Zespole Szkół w Siennicy przystąpiło do międzynarodowego projektu GIGS czyli „Girls Into Global STEM”( Science + Technology + Engineering + Maths) realizowanego
w ramach europejskiego programu Erasmus + Key Action 2.

 

 

Projekt ma na celu zwiększenie zaangażowania uczniów i uczennic w naukę przedmiotów ścisłych, w szczególności zachęcanie dziewcząt do poszerzania wiedzy oraz umiejętności w tej dziedzinie. Uczennice i uczniowie gimnazjum będą mieli okazję zwiększyć swoją wiedzę na temat problemów globalnych i ich możliwych rozwiązań, przy użyciu technologii (zajęcia będą realizowane w oparciu o przedmioty ścisłe).W ramach projektu uczniowie i nauczyciel będą tworzyć materiały edukacyjne, testować je, i uczestniczyć w wymianach międzynarodowych.

Projekt, zaplanowany na lata 2016 – 2019, rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku. Koordynatorem projektu jest Uniwersytet w Hull  z Wielkiej Brytanii. Instytucjami partnerskimi są szkoły z Wielkiej Brytanii, Cypru i Szwecji, wśród nich, jedna szkoła z Polski – Zespół Szkół im. Hipolity i Kazimierza Gnoińskich w  Siennicy, szwedzki Uniwersytet w Boras, Centrum Edukacji Obywatelskiej z Warszawy, organizacje CARDET z Cypru i Practical Action z Wielkiej Brytanii.

W działania projektowe zaangażowani będą uczniowie i uczennice, którzy w trakcie spotkań warsztatowych, a także poprzez Internet będą tworzyć e-booki, modele, opracowywać wnioski. Zagadnieniem globalnym, które będzie analizowane przez uczniów Zespołu Szkół
w Siennicy są adaptacje ludzi do zmian klimatu na całym świecie, w szczególności mieszkańców Globalnego Południa. Projekt w gimnazjum koordynują nauczycielki: Marzena Augustyniak-Chojecka i Sylwia Zbiciak.